Zoeken Zoeken
Menu

Veelgestelde vragen

Behandeling - +
Hoe lang duurt een behandeling bij Kairos? - +

De behandeling bij Kairos wordt op maat gemaakt. De behandelduur kan variëren tussen 5 gesprekken en zo lang als nodig is. Gemiddeld is dat 1 jaar. Hoe lang jouw behandeling duurt, hangt af van jouw problemen en van de effectiviteit van de behandeling.

Wat voor behandelingen heeft Kairos? - +

Bij Kairos werken we met verschillende vormen van behandeling. Dit kan individueel, in een groep of samen met mensen uit jouw eigen omgeving. Op ons overzicht van behandelingen vind je alle behandelingen die wij aanbieden.

Wie wordt mijn behandelaar? - +

Dat wordt duidelijk tijdens het adviesgesprek. Je hebt het adviesgesprek pas na het kennismakingsgesprek (ook wel intake genoemd).

Wie jouw behandelaar wordt, wordt afgestemd op de hulpvraag en de behandelvorm die het beste past bij jou en jouw behandeldoelen.

Hoe verloopt mijn eerste bezoek aan Kairos? - +

Jouw eerste bezoek bij Kairos is het kennismakingsgesprek. Dat wordt soms ook de intake genoemd. Tijdens het kennismakingsgesprek maken we kennis met elkaar en brengen we samen in kaart wat er aan de hand is en welke hulp je nodig hebt.

Hoe vaak moet ik tijdens de behandeling naar Kairos? - +

Tijdens jouw behandeling maken wij hier samen afspraken over. Gemiddeld is dit 1 of 2 keer per week.

Als je bij ForFACT in behandeling bent, komen behandelaren ook naar jou toe.

Kosten en vergoeding - +
Hoe wordt mijn behandeling vergoed? - +

Als je door jouw huisarts wordt verwezen, wordt jouw behandeling betaald vanuit je ziekteverzekering. De behandeling gaat wel ten koste van je eigen risico. Dat is minstens €385. Als je zelf een hoger eigen risico hebt gekozen, betaal je een hoger deel van de zorgkosten.

Als je door de reclassering wordt verwezen (al dan niet nadat de rechter heeft bepaald dat je een behandeling moet volgen), dan wordt de behandeling betaald door justitie en zijn er voor jou geen kosten.

Wat kost een behandeling bij Kairos? - +

De kosten van een behandeling zijn afhankelijk van het soort behandeling en hoe lang de behandeling duurt. De behandeling kan variëren tussen 5 gesprekken en 2 jaar.

Als je door jouw huisarts wordt verwezen, wordt de behandeling betaald vanuit je ziektekostenverzekering. Je betaalt dan wel het eigen risico van minstens €385. Dit kan hoger zijn als je zelf een hoger eigen risico hebt afgesproken met je verzekering.

Als je door de reclassering wordt verwezen dan wordt de behandeling betaald door justitie en zijn er voor jou geen kosten.

Naasten en familie - +
(Hoe) kan ik een naaste bij Kairos aanmelden als ik mij zorgen maak? - +

Aanmelding bij Kairos gaat altijd via een verwijzer. Maak je je zich zorgen om een naaste? Neem dan contact op met de huisarts of huisartsenpost.

Moet ik mijn familie bij de behandeling betrekken? - +

Wij vinden het belangrijk om jouw familie bij de behandeling te betrekken. Voor jongeren tussen 16 en 23 jaar oud vinden wij dit extra belangrijk. Maar dit is niet verplicht. We maken hier samen met jou afspraken over.

Praktische zaken - +
Hoe meld ik mij af voor een afspraak? - +

Het is de bedoeling dat je naar jouw afspraken komt. Kan je écht niet naar een gemaakte afspraak komen? Neem dan uiterlijk 24 uur voor de afspraak contact op met je behandelaar en leg de situatie uit.

Hoe kan ik een klacht indienen? - +

Als je  een klacht hebt over jouw behandeling of het contact met onze medewerkers, kan je die op 3 manieren aan ons laten weten. Je kunt:

  1. De klacht direct bespreken met de betrokkene(n)
  2. De klachtenfunctionaris inschakelen
  3. De klacht formeel indienen

Meer weten over onze klachtenprocedure? Lees dan verder op onze klachtenpagina.

Hoe kan ik mezelf bij Kairos aanmelden? - +

Aanmelding bij Kairos gaat altijd via een verwijzer. Als je jezelf wil aanmelden, kunt je jouw huisarts vragen om een verwijzing.

Wat doet Kairos met mijn persoonlijke gegevens? - +

Tijdens jouw behandeling wordt een aantal persoonlijke gegevens van je gevraagd. Deze hebben wij nodig voor de administratie en de verantwoording aan de zorgverzekeraar of het zorgkantoor. Wij delen jouw informatie niet met derden, behalve wanneer dit verplicht is of wanneer je hier toestemming voor geeft. In onze privacyverklaring lees je hier meer over.