Zoeken Zoeken
Menu

Klachten

We doen er alles aan om onze patiënten te behandelen op een manier die bij de wensen en verwachtingen past. Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over de behandeling, of dat het contact met de hulpverleners anders gaat dan verwacht. Als je hierover een klacht hebt, willen wij dat graag weten. Dan kunnen we samen met jou zoeken naar een oplossing. Meer informatie over klachten is te vinden in de folder.   

Ik heb

een klacht over het gedrag van een medewerker (wet kwaliteit klachten en geschillen zorg) - +

Heb je een klacht over het gedrag van een medewerker? Dan kan je als patiënt een klacht indienen. Dat kan door het digitale formulier in te vullen. 

een klacht over Kairos Jeugd - +

Als je 16-18 jaar oud bent kun je jouw klacht schriftelijk inleveren bij de klachtencommissie Jeugd van Quasir: ambtelijksecretaris@quasir.nl

Bij het inleveren van de klacht moet de volgende informatie worden beschreven: naam, adres- en contactgegevens van degene met de klacht. Een duidelijke beschrijving van het gedrag waarover de klacht gaat, daarbij moet de datum worden benoemd. En tot slot tegen welke instelling en welk persoon de klacht wordt gedaan.    

Je kan ook hulp inschakelen van een vertrouwenspersoon in de Jeugdzorg van Jeugdstem: (088) 555 1000.  

een klacht over verplichte geestelijke gezondheidszorg - +

Wanneer je een klacht hebt die gaat over een van deze onderwerpen, dan valt de klacht onder de klachtencommissie Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz). De klacht gaat over: verplichte medicijnen, verplichte behandeling, verplichte behandeling in een beveiligde ruimte, niet kunnen doen wat je wil, opgenomen worden in een kliniek, bewaking, onderzoek aan kleding of lichaam, onderzoeken van ruimte op middelen en gevaarlijke voorwerpen, het controleren op de aanwezigheid van middelen of het niet gebruiken van het zorgplan. Je kan via het digitale formulier jouw klacht doorgeven.

Schriftelijk
Als patiënt kan je ook schriftelijk een klacht inleveren, de patiëntenvertrouwenspersoon kan je hierbij helpen.  Dit kan door het formulier digitaal in te vullen. Het
formulier is te downloaden. Het ingevulde formulier stuur je naar het hoofdgebouw ter attentie van de onafhankelijke klachtencommissie Wvggz in Wolfheze of leg je in het postvak van de klachtencommissie Wvggz.   

Ben je het niet eens met de beslissing van de klachtencommissie Wvggz of heeft de commissie niet op tijd een beslissing genomen? Dan kun je een verzoekschrift inleveren bij de Rechtbank. Dit is een brief waarin je de rechter vraagt om iets te beslissen.